Roundforest

Szerintem egy méltatlanul mellőzött játék, keveset hallok/olvasok róla. Nálam az egyik legfőbb ok, amiért megvettem, hogy magyar társasjátéktervező készítette! Igaz, csak annyi áll a dobozon, hogy Pierrot, de tudjuk, hogy ez a művésznév Marosi Z. Tamást jelent. Azért mielőtt ennyire berobbant volna a társasjátékozás - mint modern hobbi - a köztudatba, igazán nagy szó volt, hogy találsz egy társast, amit magyar ember ötlött ki, és még meg is jelenik kiadó által. Ma már, eme blogbejegyzés napján több társast is találni a boltok polcain, ami haza társasjátékfejlesztők fejéből pattant ki, és ez nagyon szuper! Visszakanyarodva, a Roundforest mesebirodalomba kalauzol minket, pontosabban a Kerekerdőbe, ahol akármerre megyünk - lehetőségekhez mérten -, találunk valamit, vagy találkozunk valakivel, aki, illetve ami segíti, avagy éppen hátráltatja kicsit a célba jutásunkat, hogy megszerezzük a három aranyalmát, és átadjuk az Erdő Szellemének. A játékteret mi pakoljuk ki a lapkák véletlenszerű kiosztásával, majd ezekre korongokat húzunk (kivétel a kút), amik lehetnek pirosak, kékek, vagy narancssárgák. Amikor kék korongos útra lépünk, akkor húzhatunk egy tárgyat a húzózsákból, és eldönthetjük, hogy befér-e még a tarisznyánkba, ahol összesen csak 3 tárgynak van hely, és ebből is csak egy lehet nehéz, avagy inkább itt hagyjuk, hátha valakinek majd jó lesz, és lejön érte.

A narancssárga korongos úton szintén húzunk egy tárgyat, de azt nem magunknak, hanem egy másik narancssárga korongos útra kell letennünk, hogy bárki felvehesse. Ha piros korongos útra lépünk, akkor pedig mesehős kártyát húzunk, és ebből kiderül, hogy kivel is találkozunk. Barátságos, barátságtalan, vagy segítő? Gondolom kitaláltátok, egyáltalán nem mindegy, hogy melyik. 😀 Adhatnak csak úgy, vagy adhatnak valamit valmaiért, esetleg kérhetnek több dolgot is. Egy lényeg, ha van mesehős kártyád (akármilyen is az), addig nem mehetsz az Erdő Szelleméhez a három aranyalmával, amíg az összes mesehős kívánságának vagy te, vagy más játékostársad nem tett eleget. Itt ugyanis van lehetőség arra is, hogy ne te add át a mesehősnek, amit szeretne, de akkor a jutalom sem téged illet, hiába te találkoztál vele először. Na ettől annyira azért nem kell félni szerintem, hogy akkor a többiek megrohamozzák a mesehőseidet, hiszen el lesznek foglalva a saját dolgukkal, és a saját szerencséjüket próbálgatják majd. A játékban amúgy két akció közül választhatsz, vagy lépsz a vándoroddal, vagy dobbantasz, és egy helyben maradsz. Bármlyik akciót is választod, amelyikről éppen lelépsz, vagy amelyiken maradsz, mert dobbantottál, el kell forgatnod a lapkát 90 fokkal. Így változik a Kerekerdő állandóan, merre léphetsz, és mennyit.

A játék szabálya kicsit nehezen értelmezhető, el lehet benne veszni, hogy akkor most mit, és hogyan? Pedig ha sikerül megérteni, egy nagyon kedves családi játék! Mi nemrég tanítottuk a 9 éves fiúnknak, és persze hogy tetszett neki! Örülök, hogy a Piatnik kiadta! Ha láttok egy példányt, akkor vegyétek le, és próbáljátok ki! 😉

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Ark Nova

El sem hiszem, hogy itt van végre, azt meg még nehezebb elhinnem, hogy ahelyett, hogy hagytuk volna csücsülni a polcon még két évig, kézhezvételtől egy hétre elővettük, hogy most ezt meg fogjuk tanulni. Az összes csillag együtt állt, nem volt kibúvó. Gyerekek a nagyszülőknél nyaralnak, minden ügyet elintéztünk amit akartunk, és már megtanultuk a Marco Polo II, és The Castle Of Burgundy játékokat is. Volt néhány nevetséges próbálkozás arra nézve, hogy olyan játékot szedjünk le a polcról, amely már jól bejáratott, pikk-pakk lezavarjuk egy óra alatt, de igazából mindketten tudtuk, hogy ebből újra tanulás lesz, és hogy most jött el az ideje az Ark Novának. Lélektani határt lépünk át ezzel a társassal, mert a boardgamegeek (BGG) komplexitása szerint ez már igencsak komplex játék, 3,71/5. Nálunk a legkomplexebb eddig körülbelül a 3,3-as szinten mozgott. Fogalmam sincs, hogy miért, de egyszerűen vonzanak a komplex eurók. Pedig alig van időnk/energiánk 3 kisgyerek mellett órákat gubbasztani eg

Hello Dino

Megtetszett a doboza. Na meg az is hozzásegített ehhez a társasjátékhoz, hogy dinoszauruszok a főszereplői. Örültem neki, hogy 5 éves kortól már lehet játszani, s az egész lemegy körülbelül 20 perc alatt. A dobozt kinyitva ömlesztve kapjuk meg a játék alkatrészeket, de legalább szépek. A fészkükben lévő pici dínók pedig nagyon imádnivalóak, és a játéktábla is szép színes. A játék lényege egyszerű, meg kell jegyezni, hol milyen színű dínó van a tojáshéj alatt, áthelyezni a saját színére, és ha eltaláljuk, akkor abból a színből kapunk egy dínó lapkát. Amennyiben összegyűjtjük mind az 5 színű dínót, akkor nyertünk. Igen ám, de előtte dobunk a kockával, és akkor áthelyezhetünk dínókat, illetve forgathatjuk a játékfelületet jobbra, és balra is, míg végül teljes lesz a káosz. Egy idő után elég nehéz megmondani, melyik színű dinoszaurusz hol is tartózkodik éppen. Főleg, ha nem csak ketten játszunk, és folyamatosan forgatjuk erre-arra a játékteret. Szuper memóriafejlesztő, és tetszetős társasj

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022 tarsasjatszunk.hu