Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Roundforest

Szerintem egy méltatlanul mellőzött játék, keveset hallok/olvasok róla. Nálam az egyik legfőbb ok, amiért megvettem, hogy magyar társasjátéktervező készítette! Igaz, csak annyi áll a dobozon, hogy Pierrot, de tudjuk, hogy ez a művésznév Marosi Z. Tamást jelent. Azért mielőtt ennyire berobbant volna a társasjátékozás - mint modern hobbi - a köztudatba, igazán nagy szó volt, hogy találsz egy társast, amit magyar ember ötlött ki, és még meg is jelenik kiadó által. Ma már, eme blogbejegyzés napján több társast is találni a boltok polcain, ami haza társasjátékfejlesztők fejéből pattant ki, és ez nagyon szuper! Visszakanyarodva, a Roundforest mesebirodalomba kalauzol minket, pontosabban a Kerekerdőbe, ahol akármerre megyünk - lehetőségekhez mérten -, találunk valamit, vagy találkozunk valakivel, aki, illetve ami segíti, avagy éppen hátráltatja kicsit a célba jutásunkat, hogy megszerezzük a három aranyalmát, és átadjuk az Erdő Szellemének. A játékteret mi pakoljuk ki a lapkák véletlenszerű kiosztásával, majd ezekre korongokat húzunk (kivétel a kút), amik lehetnek pirosak, kékek, vagy narancssárgák. Amikor kék korongos útra lépünk, akkor húzhatunk egy tárgyat a húzózsákból, és eldönthetjük, hogy befér-e még a tarisznyánkba, ahol összesen csak 3 tárgynak van hely, és ebből is csak egy lehet nehéz, avagy inkább itt hagyjuk, hátha valakinek majd jó lesz, és lejön érte.

A narancssárga korongos úton szintén húzunk egy tárgyat, de azt nem magunknak, hanem egy másik narancssárga korongos útra kell letennünk, hogy bárki felvehesse. Ha piros korongos útra lépünk, akkor pedig mesehős kártyát húzunk, és ebből kiderül, hogy kivel is találkozunk. Barátságos, barátságtalan, vagy segítő? Gondolom kitaláltátok, egyáltalán nem mindegy, hogy melyik. 😀 Adhatnak csak úgy, vagy adhatnak valamit valmaiért, esetleg kérhetnek több dolgot is. Egy lényeg, ha van mesehős kártyád (akármilyen is az), addig nem mehetsz az Erdő Szelleméhez a három aranyalmával, amíg az összes mesehős kívánságának vagy te, vagy más játékostársad nem tett eleget. Itt ugyanis van lehetőség arra is, hogy ne te add át a mesehősnek, amit szeretne, de akkor a jutalom sem téged illet, hiába te találkoztál vele először. Na ettől annyira azért nem kell félni szerintem, hogy akkor a többiek megrohamozzák a mesehőseidet, hiszen el lesznek foglalva a saját dolgukkal, és a saját szerencséjüket próbálgatják majd. A játékban amúgy két akció közül választhatsz, vagy lépsz a vándoroddal, vagy dobbantasz, és egy helyben maradsz. Bármlyik akciót is választod, amelyikről éppen lelépsz, vagy amelyiken maradsz, mert dobbantottál, el kell forgatnod a lapkát 90 fokkal. Így változik a Kerekerdő állandóan, merre léphetsz, és mennyit.

A játék szabálya kicsit nehezen értelmezhető, el lehet benne veszni, hogy akkor most mit, és hogyan? Pedig ha sikerül megérteni, egy nagyon kedves családi játék! Mi nemrég tanítottuk a 9 éves fiúnknak, és persze hogy tetszett neki! Örülök, hogy a Piatnik kiadta! Ha láttok egy példányt, akkor vegyétek le, és próbáljátok ki! 😉

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022-2023 tarsasjatszunk.hu