Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Clinic Rush - Rohanás a sürgősségin

A Kitchen Rush - Legyél sztárséf című kooperatív társasjáték után ahogy megláttam a Clinic Rush - Rohanás a sürgősségin című társast, tudtam, hogy ezt is szeretném magaménak tudni. Gyerekként a gyurmasüti készítés, és a sártenger-vár építés mellett a doktorosdi volt a legjobb móka. Csak ugye az eszközök... régen azzal "operáltál", ami épp a kezed ügyében volt, ma meg már komplett orvos-szettet tudsz a gyerekeknek venni, ha éppen szerepjátékozni szeretnének. Na de most itt megérkezett a felnőtt verzió, amikor végre valaki nem csak a gyerekekre gondol e téma kapcsán, hanem a játékos felnőttre is. Sok várakozás után el is jött az ideje, hogy kipakoljuk az asztalra, és játszunk vele. 😍 Elsőre sok idő volt, mire játékra kész állapotba raktuk össze a doboz tartalmát. Csupa izgalmas dolgok kerültek ki belőle, mint pl. az összeszerelhető betegágyak, a belső szervek, csipeszek, fecskendők... Azt hittem, ez is olyan, mint a Kitchen Rush, kampányszerű, fokozatos, és minden kampány elején kerül valami új az asztalra. De ez más, itt azonnal mindent kirakunk, és használunk. Bár maga a játék alig pár perc, mégis órákig el lehet időzni vele, mire lebeszéljük, kinek mi lesz a feladata, ki merre haladjon. Érdemes időt szánni arra, hogy kicsit tanulmányozzuk a játékelemeket, azok felépítését, és hogy mi mire való, mert játék közben nem lesz idő arra, hogy lapozgassuk a szabálykönyvet. 


Ez is kooperatív játék, 4 fordulón át tart. Egy forduló az alábbiakból áll:
  1. Orvosértekezlet - Itt kell megbeszélni, ki mire fog figyelni, ki mit fog csinálni. Megtervezzük a fordulót. Itt még nincs időkorlát, bármennyi ideig is eltarthat a megbeszélés.
  2. Akciófázis - Itt kell elindítani az időmérőt. Nagyon fontos, hogy csak a saját színű orvos homokórádat mozgathatod, illetve a négy türkiz színű nővért, amennyiben van szabad. Az akciófázisban elveszel egy homokórát, lerakod egy szabad akcióhelyre, és végrehajtod az akciót, amennyiszer akarod. Itt nem korlátoz a homokóra, hogy lepergett-e, vagy sem. Arra is figyelned kell, hogy az akció végrehajtásához a megfelelő homokórát válaszd (orvos, vagy nővér, vagy mindegy). Amint a homokóra lepergett, elmozdíthatod a homokórát. Amennyiben sikerül felborítani a homokórát (ez nagyon gyakran előfordul, mert azért ehhez szűkös a hely, ráadásul van ahol erre a játék direkt módon rá is tesz), akkor abba kell hagynod amit éppen csinálsz, visszaállítani a homokórát, és csak utána folytathatod a dolgodat. Amint lejár az időmérő, az akciófázis véget ér.
  3. Betegértékelés fázis -  Az akciófázis befejezésével meg kell nézni, hogy mindent jól csináltunk-e, a betegek megkapták-e a megfelelő kezelést, és hogy történt-e orvosi hiba. Ellenőrizni kell a járványkezelést (ha volt járvány), a betegeket, hogy a megfelelő gyógyszereket, kezeléseket kapták-e meg. Használni kell az állapotjelzőket. Amennyiben sikeresen kezeltük a betegeket, megkapjuk az értük járó pontot, és elbocsátjuk a kórházból.

Na de milyen akciókat is hajthatsz végre az akciófázisban? Nézzük:
  • Betegfelvétel: A nővér homokórát használva maximum három beteget vehetsz fel, és te döntöd el, hogy milyen kombinációban lesznek közöttük járó-, vagy fekvőbetegek. A fekvőbeteget egy orvos homokóra használatával máris átteheted innen egy kórterembe, egy szabad betegágyba.
  • Ambulancia: Egy nővér, vagy orvos homokórát használva felvehetjük a járóbeteget az ambulanciára kezelésre. A megfelelő gyógyszert csipesszel a járóbeteg kártyájára kell tenni.
  • A és B kórterem: A kórtermekben 3-3 betegágy van, mindegyik betűvel, számmal ellátott, hogy könnyen beazonosítható legyen. A betegágyak alatt kell tárolni az adott beteg diagnóziskártyáit. A fekvőbetegeket addig, amíg el nem bocsátjuk őket, a betegággyal együtt kell mozgatni a kórház területén. Járvány esetén az adott kórterem összes betegét tudjuk kezelni egy nővér segítségével. A járványkártyán látható, hogyan lehet kezelni, s ezt a kezelést a kórteremben lévő összes betegnek meg kell kapnia, a saját kezelésein felül
  • Laboratórium és diagnosztikus képalkotás: Itt csak az orvos homokóráddal dolgozhatsz. A fekvőbeteget átmozgatod ággyal együtt ide, aztán elvégzed a megfelelő vizsgálatot. Itt végezhetsz MRI-t - itt kell a homokórádat felpakolni a betegyágy sarkára, s aztán nagyon óvatosnak lenni, le ne üssétek onnan véletlenül. Csinálhatsz RTG-t, ami abból áll, hogy próbálsz olyan RTG kártyát találni a pakli felső lapjait nézegetve, amin nincs rajta az adott beteg ágyszáma. A Vérvizsgálatnál a vérvizsgálat kártya szerint kell csipesszel átpakolgatni a fakorongokat a vérvizsgálatlapkán. A Baktériumtenyésztésnél pedig nézd meg a tenyésztésdiagnózis pakli felső kártyájának hátlapján lévő baktériumtenyésztés ikont, és addig forgasd fel a tenyésztésjelzőket, amíg egy ugyanolyat fel nem fedsz, mint ami a kártya hátlapján van.
  • Vérbank: Véradásnál három vérjelzőt át kell tenni a készletből a megfelelő raktárterületre.
  • Gyógyszerraktár: Nővér homokórát használva egy típusú alkatrészből adott mennyiségben áthelyezhetsz a készletből a gyógyszertár területre. Szervraktározásnál orvos homokóra használatával két azonos típusú szervet tehetsz át csipesszel a szervraktár területére.
  • A és B műtő: A műtőben műtétet végzünk. Ehhez a beteget áttesszük ággyal együtt a műtőbe. Orvos homokórát használva szervátültetést végzünk - szigorúan csipesszel. Nővér homokórát használva pedig beadjuk a megfelelő gyógyszereket, vagy vért a raktár/vérbank területéről, szintén csipeszt használva.
Amikor már nagyon jól megy a játék, nehezíthetünk rajta a kutatáskártyákkal. Vagy ha éppen nincs csapat, akkor ott a játék szóló módja, mert egyedül is belevághatsz ebbe a kalandba! 😉
Nem véletlen, hogy ennyire élethű a Clinic Rush, mert egy orvos is segítette a játéktervezőket a tanácsaival. Ez a játék éppen ezért nehéz. Könnyű elvérezni benne. Tudnod kell a tábla/kórház felépítését, tudnod kell, mi hol, melyik oldalon van a táblánál, mert nincs idő töprengeni. Itt az idő teljes szélességgel ellened dolgozik. Ahhoz, hogy ebben a játékban jó legyél, vagy jók legyeteket benne, gyakorlás, és tanulás szükséges. Igazi csapatjáték. 😎 Nektek sikerült mindenkit ellátni?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022-2023 tarsasjatszunk.hu