Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Jurassic World

A Draftosaurus posztban már említettem, hogy valaha volt nekünk egy Jurassic World társasjátékunk, amit aztán eladtunk. Igen ám, de ki gondolhatta akkor, hogy az én elsőszülöttem módfelett érdeklődik majd a dinoszauruszok iránt, és társasjátékozni is nagyon szeret majd? Meséltem már, hogy minden információt szív magába, mint a szivacs, pláne ami dinoszauruszokkal kapcsolatos. Aztán amikor egyik kedves ismerősünk, Balázs megtudta ezt, akkor mondta, hogy szívesen kölcsönadja a Jurassic World-öt, ha Benedek szeretné. Ő meg persze hogy szerette volna! 😄 Így történt, hogy hosszú évek után most ismét leültünk játszani ezzel a játékkal, és megtanítottuk Benedeknek is. 💜 

Az akkori emlékeinkkel ellentétben arra jöttünk rá, hogy ez amúgy egy jó játék. Igaz, anno még a gyerekeink kicsik voltak, ezért csak ketten játszottunk, s hiába van rajta a dobozon, hogy kettőtől hat főig, valahogy nem adott olyan izgalmat, vagy pluszt. De most teljesen más volt. A 7,5 éves Kincsőnk is nagyon akart játszani, így nem figyelembe véve, hogy a doboz szerint 12 éves kortól való, azt mondtuk, legyen. Hiszen kooperatív társas, ebben vagy együtt nyerünk, vagy együtt bukunk. A játékszabály nekünk több ponton is hiányosnak tűnt, de hozzágondoltuk a szerintünk odaillő részeket, és kiegészítettük magunknak, így teljesen játszható volt a társasjáték. 😁 A hangulatot, miszeront egy dínó parkban vagyunk, és különböző képességekkel rendelkezve dolgozunk, közepes szinten hozta a játék. A dobókockák óriási szerencsefaktort adtak, bár a különböző képességek miatt jó volt, hogy a kezdést át lehetett adni akárkinek. Így előre lehetett kalkulálni, ami fontos volt - többek között - a veszélyidőzítő fázis miatt.

Mert hogyan is zajlott a játék? Az előkészületek után, amikor már mindenki kiválasztotta, hogy mely alkalmazott szerepébe bújik bele, s ezzel milyen képességek birtokába jut, és meghatároztuk a játék nehézségi szintjét is, végre megbeszélhettük, milyen lépéseket kellene végrehajtanunk. A két gyerek bár már találkozott kooperatív játékkal a Rókanyomonban, de mivel az egy 5 éves kortól játszható gyerekjáték, ahol csak két akció közül kell benne választani, így annyira még nem érezték át, mit jelent az, amikor közösen hozunk döntést, mert ebben bizony sokkal több akció van. Férjem részéről elkezdődött a terelgetés, ami viszonylag gyorsan, és alig észrevehetően átsiklott Alfa játékos irányításba, mert arra ocsúdtam, hogy én is megkaptam az irányt, hogy mikor merre kell továbbhaladnom. Így ezen a ponton úgy éreztem, ideje felszólalnom mindannyiunk nevében, és Apa 💗 figyelmét felhívni arra, hogy bár nagyon szeretjük, hogy ennyire kiváló irányító minden szinten, de hagyjon érvényesülni minket is, hiszen akkor tanulják meg a gyerekek igazán, ha lehetőséget kapnak a megértésre, és hogy saját maguk dolgozhassanak ki taktikákat, stratégiákat. Na onnantól már nagyon jól sikerült összedolgoznunk. 😍

A játék menete úgy van, hogy először jön a felkészülés fázis, amiben megbeszéljük, mit fogunk tenni, és mindenki lehelyezi a játékosjelölőjét a megbeszélt akcióhelyre. Ezután következik az akció fázis, amikor a kezdőjátékostól kezdve mindenki sorban végrehajtja az akcióját. Minden területen jelezve van, hogy mely képesség szükséges ahhoz, hogy ott végrehajthassuk az akciót. A választott alkalmazottkártyánkon minden képesség mellett látható egy, kettő, vagy három dobókocka. Ez azt jelenti, hogy ennyi dobókockával kell dobnunk. Ha sikerül megdobni azt a minimum szintet, amit az akció megkíván, akkor sikerült teljesíteni. Ezért nem mindegy, hogy mely akcióhelyre mely alkalmazottal lépünk, mert nem mindegy, hogy egy, kettő, vagy három kockával kell megdobnunk az értékeket. Ha nem sikerül megdobni, akkor nem sikerül az adott akció, csak az időnket pazaroltuk. Persze eme képességeket a főutcán lévő akcióval lehet fejleszteni a fejlesztés pakli segítségével. Igaz, lutri, hogy mikor milyen kártyát húzunk fel, és az éppen hová, mire ad plusz pontokat, de a gyerekeink például majdnem felhúzták az összes fejlesztés kártyát, mert nagyon élvezték, hogy jobbak, és jobbak lettek. 😄 De ugye ha mindig oda lépsz, mással kevésbé haladsz.

A játékban hét akcióterület van, ahová a jelölőket helyezni lehet:
  1. Fosszília ásatási terület
  2. Kutatólaboratórium
  3. Főutca
  4. Cserezóna
  5. Dinoszauruszkifutó
  6. Építezés
  7. Veszélykártya semlegesítése
Először a dínókat az ásatási területen ki kellett ásni, majd a kutatólaboratóriumban fejleszteni őket, vagyis feljebb mozgatni a táblán, hogy elérjék azt a szintet, amikor már a parkba kerülhet. Egy dinoszaurusz kifutóra csak ugyanolyan típusú dínó kerülhet, tehát vagy növényevő, vagy húsevő, de ugye a kettőt nem ajánlatos egy kifutóra betenni, mert hamar nem maradna ott más, csak a húsevő... Az építkezésekkel a szórakozásszintet tudjuk feltornázni, ami a nehézségi szint kártyákon meg is van adva, hogy hol kell állni a szórakozásszintnél ahhoz, hogy megnyerhessük a játékot.
Ez a kép a játék végén készült, az összedolgozás képességünket mutatva 😁 és a legkisebbünk, Gege is rajta akart lenni a képen. 

Amikor mindenki elvégezte az akcióját, akkor jön a játékmenet harmadik fázisa, a veszélidőzítő. Itt a jelölőt előrébb toljuk eggyel, és akinél van a kezdőjátékos jelölő Hammond, ő fog dobni annyi kockával, amennyi az alkalmazott tábláján van annál a jelnél, amin a veszélidőzítő jelölő áll. Az, hogy minimum mekkora számot kell kidobnia, játékosszámtól függ. Amennyiben sikerül megdobni, úgy nem történik semmi. Viszont ha nem sikerül, akkor azonnal előrébb kell lépni a veszélysávon, és húzni kell egy veszélykártyát. Ez a veszély lehet azonnali, vagy folyamatos, melyeket jó mielőbb elhárítani.

A játékot úgy nyerhetjük meg, ha teljesítjük a nehézségi szint kártyán látható feltételeket, illetve ha nincs éppen szökés a parkban, és nincs aktív veszélykártya se. Azonban azonnal elveszítjük a játékot, amikor a veszélyszintjelölő eléri a huszas értéket.

Mi kellemes másfél-két órát elszórakoztunk a játékkal, jó élményként maradt meg mindannyiunkban. 💛

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022-2023 tarsasjatszunk.hu