Azul - A királyi pavilon

Az Azul, és az Azul - Sintra üvegcsodái után a harmadik darab, mely méltán ennek a családnak a tagja. Gyönyörű, élénk színekben pompázó csempék, könnyű játékmenet, élvezetes időtöltés. Megkapjuk a táblánkat, kipakoljuk a játékosszámnak megfelelő manufaktúrakorongokat, mindegyikre 4-4 csempét húzunk a zsákból. Kitesszük a pontozótáblát, húzunk a zsákból tíz darab csempét, melyet rárakunk, felkerülnek rá a játékosjelölők, és a fordulójelölőt az egyeshez tesszük.

Ez utóbbi minden fordulónál lép egyet előre. A felette lévő színes csempe pedig azt jelzi, abban a fordulóban melyik szín lesz a Joker, amellyel helyettesíthetünk bármely másik színt. A tornyot is a közelbe tesszük, és kezdődhet is a játék! A legfiatalabb játékosé a kezdés joga, aki választhat, hogy vagy elvesz valamelyik manufaktúra korongról minden egyforma színű csempét, és a többi (azon a konrongon maradt csempét) besöpri középre, VAGY középről veszi el az összes egyforma színű csempét. Aki ezt először teszi meg, annak jár a kezdő játékos jelölő, melyet a táblánk mellé teszünk, és annyit lépünk mínuszba a pontjelölőnkkel, amennyi csempét középről felvettünk. Így megy ez felváltva addig, míg az összes csempét el nem veszük, majd jön a második fázis, amikor is lepakolhatjuk a csempéket. Annyi azonos színű (vagy Jokerrel felpótolt) csempével kell rendelkeznünk, amelyik számra szeretnénk a csempénket letenni. Ezekből egyet lepakolunk, a többit a toronyba dobjuk.

Pontozni se felejtsünk el! S amikor sikerül közre fogni egy oszlopot, szobrot, vagy ablakot, akkor választhatunk egy, kettő, vagy akár három csempét a pontozótábla készletmezejéről, amit aztán fel is töltünk a zsákból, mielőtt a következő játékos jönne. Amennyiben a forduló végén marad meg csempénk, amit nem használtunk fel, azt a játékostáblánk négy sarkánál kijelölt helyen tárolhatjuk - értelemszerűen maximum négyet, ha ettől több lenne, az megy a toronyba, és mínusz pontot ér nekünk. A játékostáblánk közepén lévő csillagot hat különböző színű csempével kell kirakni, a szabály ugyanaz, annyi színű olyan csempe, ahányas számra szeretnénk lerakni. A játék végén pontot ér, ha sikerül valamelyik csillagot teljesen lefedni csempékkel, illetve ha az összes csillag egyes, kettes, hármas, vagy négyes mezejét sikerült lefedni.

Mi nagyon szeretjük ezt a részt is, jó kis csavart adott neki a fordulónként változó jokerszín, mivel sosem tudni, a zsákból akkor éppen hány joker fog előkerülni. Szépek ezek a csillag alakzatok is a díszítésekkel - oszlopok, szobrok, ablakok, amik még plusz bónuszt adnak. Ez egy nagyon szerethető játék! 💙 Lehet vele csak úgy játszani, és élvezni azt, amit nyújt, vagy lehet nagyon durván stratégiázni, na ekkor hirtelen triplájára nő a játékidő. 😄

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Ark Nova

El sem hiszem, hogy itt van végre, azt meg még nehezebb elhinnem, hogy ahelyett, hogy hagytuk volna csücsülni a polcon még két évig, kézhezvételtől egy hétre elővettük, hogy most ezt meg fogjuk tanulni. Az összes csillag együtt állt, nem volt kibúvó. Gyerekek a nagyszülőknél nyaralnak, minden ügyet elintéztünk amit akartunk, és már megtanultuk a Marco Polo II, és The Castle Of Burgundy játékokat is. Volt néhány nevetséges próbálkozás arra nézve, hogy olyan játékot szedjünk le a polcról, amely már jól bejáratott, pikk-pakk lezavarjuk egy óra alatt, de igazából mindketten tudtuk, hogy ebből újra tanulás lesz, és hogy most jött el az ideje az Ark Novának. Lélektani határt lépünk át ezzel a társassal, mert a boardgamegeek (BGG) komplexitása szerint ez már igencsak komplex játék, 3,71/5. Nálunk a legkomplexebb eddig körülbelül a 3,3-as szinten mozgott. Fogalmam sincs, hogy miért, de egyszerűen vonzanak a komplex eurók. Pedig alig van időnk/energiánk 3 kisgyerek mellett órákat gubbasztani eg

Hello Dino

Megtetszett a doboza. Na meg az is hozzásegített ehhez a társasjátékhoz, hogy dinoszauruszok a főszereplői. Örültem neki, hogy 5 éves kortól már lehet játszani, s az egész lemegy körülbelül 20 perc alatt. A dobozt kinyitva ömlesztve kapjuk meg a játék alkatrészeket, de legalább szépek. A fészkükben lévő pici dínók pedig nagyon imádnivalóak, és a játéktábla is szép színes. A játék lényege egyszerű, meg kell jegyezni, hol milyen színű dínó van a tojáshéj alatt, áthelyezni a saját színére, és ha eltaláljuk, akkor abból a színből kapunk egy dínó lapkát. Amennyiben összegyűjtjük mind az 5 színű dínót, akkor nyertünk. Igen ám, de előtte dobunk a kockával, és akkor áthelyezhetünk dínókat, illetve forgathatjuk a játékfelületet jobbra, és balra is, míg végül teljes lesz a káosz. Egy idő után elég nehéz megmondani, melyik színű dinoszaurusz hol is tartózkodik éppen. Főleg, ha nem csak ketten játszunk, és folyamatosan forgatjuk erre-arra a játékteret. Szuper memóriafejlesztő, és tetszetős társasj

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022 tarsasjatszunk.hu