Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Mennyei ser - Heaven & Ale

A Mennyei ser évek óta a polcunkon van, sikerült nagyon akciós áron hozzájutnom, és szerintem az egyik első komplexebb játékunk volt. Valamiért azonnal megfogott, tudtam, hogy ez csak kedvenc lehet. Aztán leültünk megtanulni, játszani vele, és valóban így is lett. 😎 Mondjuk érdekes módon én akartam jobban ezt a társasjátékot, nem Zsolt, pedig Ő az, aki itthon készített már mézsört, és fel is tette az Ezt fald fel! blogunkba, így akit esetleg érdekel, meg tudja lesni, és akár el is készítheti, mert a folyamat leírása is elérhető ott. És akkor már nagyon közel is kerültünk a játék témájához, ugyanis sörfőző mesterekként a legmennyeibb sert kell főznünk! 🍺 

Megejtjük az előkészületeket a játékhoz. Mi ketten játszottunk, ezért csak három fordulón át tartott a játék. Felváltva következünk egymás után, bármelyik mezőre léphetünk előrefelé, át is ugorhatunk mezőket, de visszafelé sohasem mehetünk. Csak olyan mezőre léphetünk, amelynek az akcióját végre is tudjuk hajtani (nyersanyagot/szerzetest felvenni, kifizetni, lerakni, értékelőkorongot kiértékelni, hordómezőről hordót elvenni). Négyféle akciómező van:

  • Nyersanyagmező
  • Szerzetesmező
  • Értékelőkorong mező
  • Hordómező

Ha a játékos a bábujával egy olyan mezőre lép, melyen nyersanyaglapka, vagy szerzeteslapka van, elveszi azt. A játékostáblája napos, vagy árnyékos oldalára teszi. Attól függően, melyik oldalra tette, fizeti ki a lapka értékét. Árnyékos oldalon annyit, amennyi a lapkán, illetve az adott szerzetesmezőn látható, napos oldalon a kétszeresét. Az értékelőkorong mezőkön, ha arra lép a játékos, el kell vegye az értékelőkorongot, és a játékostábláján egy üres lapkaértékelő helyre kell tennie azt. Ezután el kell végezni a kiértékelést. Ha hozamszámot nevezünk meg, akkor amelyik lapkán olyan hozamszám van(1-5), azért kapunk valamit. Árnyékos oldalon annyi dukátot, ahány az összeadott hozamszám ott, napos oldalon annyit lépünk az adott lapka színével megegyező nyersanyagjelzővel, amennyi az adott lapka hozamszáma. Ha szerzeteslapkát értékelünk ki, akkor az adott szerzeteslapka aktiválja a közvetlenül mellette lévő lapkákat, és aszerint kapunk dukátot, vagy lépünk a nyersanyagjelzővel, hogy árnyékos, vagy napos oldalon van az aktivált lapka. Ha a szerzeteslapka egy mellette lévő másik szerzeteslapkát aktivál, akkor a sörfőző mesterünkkel lépünk egyet előre. Itt érdemes figyelni, nehogy beleessünk abba a hibába, hogy a szerzetesek aktiválják egymást, amiből egy láncfolyamatot csinálunk, mert nem így van. Ha nyersanyaglapka értékelőhelyre tesszük az értékelőkorongot, akkor azt az adott nyersanyagot értékelhetjük ki. Amikor az értékelőkorongunkkal egy kiváltságpár második helyét is lefedjük a játékostáblánk jobb oldalán, akkor az egyik kiváltságkártyánkat felhasználhatjuk. Ekkor odatesszük a kiválasztott kártyánkat a teljesített kiváltságpár mellé, és bezsebeljük a jutalmat, amit ad.

Amikor a lapkákkal sikerült egy csűrt körbezárni, össze kell számolni a lapkák értékét, és aszerint letenni egy csűrlapkát. Minél nagyobb ez az érték, annál értékesebb a csűrlapka, s annál több lapkát tudunk aktiválni, aminek azonnal megkapjuk a jutalmát.

A hordómezőkre akkor léphetünk, ha van olyan teljesített cél, amiért hordót tudunk elvenni. Ezek a játék végén pontokat érnek.

Amikor lement egy forduló, előkészülünk a következő fordulóra. A táblán maradt lapkákat nem vesszük le. Mindegyik lapkahelyre rakunk véletlenszerűen lapkákat, és a szerzeteslapkákat is feltesszük a táblára. Így lesz olyan, hogy egy mezőn akár két lapka is lesz. Amikor ilyen mezőre lépünk, megvehetjük bármelyik lapkát, vagy ha ki tudjuk fizetni, és le tudjuk rakni, akár mindkettőt elvehetjük. Feltesszük az értékelőkorongokat is, de itt játékosszámtól függ, mennyi értékelőkorong lehet egy mezőn.

A játék az utolsó forduló után véget ér, amint az utolsó játékos is belép a kezdő terület mezőjére a bábujával. Ezután pontozunk. Megnézzük, hol áll a sörfőző mesterünk, mert ez adja az átváltási arányt. Ha ez mondjuk 3:1, akkor ahhoz, hogy a legjobban lemaradt nyersanyagjelződdel egyet előre lépj, egy másikkal hármat kell visszalépned (vagy el is oszthatod ezt a visszalépést a nyersanyagjelzők között). Addig kell ezt ismételgetni, amíg anélkül tudsz előre haladni, hogy egy másik jelződ értékét adott hely alá csökkentenéd. Ezután minden 10 dukátért egy nyersanyagjelződet előre léptetheted. Aztán amelyik nyersanyagjelződ leghátul van, annak a táblán jelölt számát szorozd meg a sörfőző mestereddel elért pontértékkel. Ehhez jön még hozzá a hordókért kapott győzelmi pont, és ha a kezdőjátékos helyén állsz, az plusz egy pontot jelent. Akinek a legtöbb pontja lesz, az győz.

Kicsit bele kell rázódni, de én egy szerethető, nagyon jó játéknak gondolom a Mennyei sert!

Michael Kiesling játékok még: Azul, Szénre fel, Reworld

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell...

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. A...

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu