Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Cryptid

A családban az én hobbim a társasjátékozás, de az utóbbi időben egyre többször hallom azt Zsolttól, hogy Ő 👀 milyen társasjátékokat szeretne... 😐 Azt sem tudom, hol a kívánságlistám vége, mert ahogy bekerül a háztartásba egy játék, és végre lehúzhatom a papírkámról, és nyugodtan hátradőlnék, szembe jön velem száz másik, amik közül hosszas, mindenre is kiterjedő leválogatás után öt biztosan felkerül arra a listára. S ilyen, zsúfolásig tömött dokumentumban találjak még helyet? 😬 De oké, végülis az is egy társasjáték, csak ő teljesen más szempontok szerint választ, mint én.

Karácsony előtt nézelődtünk az egyik bevásárlóközpont társas-részlegén, mert nagyon jó, valós akciókat találtunk. Onnan jött haza velünk a Ki20tuk, a Robbanó cicák partipakk, a 20 másodperc totál káosz, és férjem kérésére a Cryptid. 💙 Az egyik kedvenc játékom Az X bolygó nyomában, és a Cryptid is valami hasonló, csak sokkal egyszerűbb. A táblaképe nagyon szép, és a játékszabálya is pofonegyszerű. Véletlenszerűen választunk egy kártyát, mely szerint összeállítjuk a térképet, és felhelyezzük rá a kőszlopokat, és viskókat. Majd megfordítjuk ezt a kártyát, és ott megnézhetjük, hogy játékosszámtól függően milyen színű vadásznaplókat, és az ahhoz tartozó játékosszíneket kell egymás között kiosztani. A kockajelölők nemet jelölnek, a korongok igent. Amikor ez megvan, mindenki megnézi a saját vadásznaplójához tartozó számot, és elolvassa azt az egy sort a naplóban - majd ezt az információt megtartja magának. Innen indulunk. Ezen csekély információ birtokában az első két fordulóban mindenki letesz egy-egy nemleges jelzőt (kocka) a térképen oda, ahol az ő információja szerint fix, hogy nincs a lény, amit keresünk.

Ezután már csak két dolgot tehetünk, ha ránk kerül a sor:

  1. Kérdezés: Ekkor a bábut ráhelyezzük egy mezőre, és megkérdezünk egy másik játékost, hogy szerinte a lény lehet-e ott? S ő a saját információja birtokában le fog helyezni egy kockát, vagy korongot arra a mezőre. Amennyiben kockát helyez le, úgy a kérdezőnek is le kell tennie egy kockáját olyan helyre, ahol szerinte nem lehet a lény.
  2. Kutatás: A bábut lehelyezzük egy mezőre egy koronggal együtt, ezzel jelezve, hogy szerintünk ott lehet a lény. S ezután sorban megkérdezünk mindenkit, hogy ők mit gondolnak erről. Addig folytatódik ez így, amíg valaki kockát rak le, ekkor ugyanis leáll a kutatásunk, és nekünk is le kell helyeznünk egy kockát oda, ahol nem lehet a lény.
A játék akkor ér véget, amikor egy mezőre minden játékos korongot tett, tehát megtaláltuk a lény helyét. Ritka alkalmak egyike volt, amikor az első mező kutatásomnál véget is ért a játék. 😄 Véletlen. Jó játék, mi karácsony óta pár alkalmat beletettünk már, és persze polcon maradós. 👍
+1: a két nagyobb gyerek is könnyen megértette, és ők is élvezték a játékot. 😎

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell...

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. A...

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu