Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Dreadful Meadows

A Dreadful Meadows társasjátékot a barátaink mutatták nekünk, és eldöntöttem, hogy egyszer írok majd róla, mert mindenképpen megérdemli. Úgy alakult, hogy a Szellemlovastól sikerült kikölcsönözni más társasokkal együtt. (Veszélyes, mert így vettem meg a Vándortájat... ki akarná visszavinni a boltba, miután még a harmadik játék is ugyanakkora élmény, mint az első - ha nem nagyobb?) 😄💚


Ez a játék valami gyönyörű! Minden alkatrésze minőségi. Ahhoz képest, hogy egy sötétebb tónusú témát dolgoz fel, kihagyták az éjfekete, sötét, borongós színeket a játékból, és ezt annyira jól tették! Éppen azt beszéltük Zsolttal a minap, hogy hiába jó a mechanikája egy játéknak, ha a téma nem érdekel, vagy sötét, lehangoló a táblája, egyszerűen nem érzünk késztetést arra, hogy asztalra tegyük. Sajnos ezt több, már polcon lévő játéknál is tapasztaltuk, ezért amikor játékvásárlásra készülünk, már komoly rosta van ezen a szinten is. Nos, a Dreadful Meadows-nál nincs ilyen probléma, mert nagyon jól áll neki ez a téma, és a színek, amiket alkalmaztak! Összhang van. 👌 


Cukorkakészítők vagyunk a játékban, és ahhoz, hogy mi legyünk a legsikeresebbek, ügyesen kell kiaknáznunk a lehetőségeket. Előkészület után négy akció közül kell egyet választanunk:
  1. Parcella vásárlása: A mezőnkön lévő cukorkák segítségével új parcellákat vásárolhatunk a piacról. A cukorka értéke annyi, amilyen parcellán van. 
  2. Cukormanó lehelyezése: Ekkor egy Cukormanót helyezünk le az egyik üres parcellánkra. Ez a Cukormanó azonnal termel nekünk minden üres szomszédos parcellán egy cukorkát.
  3. Aratógép vásárlása: Aratógépet egy üres parcellára lehet lehelyezni akkor, ha körülötte van mindenhol szomszédos parcella. Az aratógép ára ennek a szomszédos négy parcellának az értéke. Aratógép lehelyezése után a gép további cukorkákat termelhet nekünk, amikor Cukormanót helyezünk le.
  4. Cukorkamanó visszavétele a parcellá(k)ról. Attól függően, milyen színű parcelláról vesszük vissza a Cukorkamanót, bónuszt kapunk.

S van még a főzet kártya, amire bármikor a körünkben pakolhatunk cukorkákat, teljesítve ezzel a feltételeit, s akkor a játék végén ezekért a főzetkártyákért is megkapjuk a győzelmi pontjainkat.

Összességében egy nagyon egyedi, kedves hangulatú, gyönyörűen illusztrált, tematikus játékot ismerhettünk meg. Aki teheti, próbálja ki! 😉

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell...

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. A...

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu