Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Clever 4ever

Wow! 😀 Mindegyik Clever játékot szeretjük. Egyiket talán kicsivel jobban, mint a másikat, de az biztos, hogy szuperek! 💜 A legújabb, Clever 4ever is hozta az elvárt szintet, szerintünk méltán lett a Clever-család negyedik tagja. A Compaya kiadónak köszönjük a magyar játékszabályt! 😉 Ebben a játékban is kapunk hat különböző színű kockát, és játékoslapokat. Kell hozzá egy toll, vagy ceruza, és kezdődhet is a játék! Az újradobás, és a +1 kocka kiválasztása mellé jött még bónuszként az ezüst fényesítése. Ez azt jelenti, hogy amikor (főként) passzív játékosként a tálcáról választasz kockát, akkor attól függően, mennyi ezüst fényesítése lehetőséged van, növelheted, avagy csökkentheted eggyel a kiválasztott kocka értékét. Ha aktív játékosként például a kék kockát választod, és a fehér már tálcán van, akkor a fehérnek megváltoztathatod az értékét.

Van hat kockánk, sárga, kék, zöld, fehér, rózsaszín, és szürke. A választott kocka színével megegyező szektorba kell beírnunk, vagy beikszelnünk a kocka értékét. A fehér kocka dzsóker, bármelyik szektorba írhatjuk az eredményét, illetve a kék kocka mellé szükséges. A játékos a körében dob mind a hat kockával, majd kiválaszt egyet, melyet a játékoslapja bal felső kockamezőjére helyez, s beírja az adott kocka értékét. Ha jár érte bónusz, akkor azt is beírja. Ezt megismétli még kétszer, majd a passzív játékos jön, aki a megmaradt három kocka közül kiválaszt egyet, amit beír a saját lapjára. Ha az aktív játékosnak semmiképpen nem jók a kidobott kockaértékek, újradobhatja a kockákat, felhasználva ezzel egy újradobás bónuszt, amit lehúz a lapjáról. Bónuszt értelemszerűen akkor lehet felhasználni, ha előbb megszerezted.

A sárga szektorban lévő három sor abban egyezik, hogy mindegyiket balról jobbra lehet kitölteni, mezőkihagyás nélkül. Különbözőségük pedig az, hogy az első sorba csak növekvő számokat lehet írni egymás után - hatos után azonban nem lehet újrakezdeni a sort -, amiért a játék végén nem jár pont. A középső sorba bármilyen számot be lehet írni, de ezek összege mind mínusznak számítanak a játék végén. A harmadik sárga sorba is bármilyen összeget be lehet írni, ezek összege a játék végén hozzáadódik a többi ponthoz, amit szerzünk. A sárga oszlopokat is érdemes szem előtt tartani, ugyanis amelyik oszlop ki van töltve teljesen, ott az oszlop alatti pontot megkapjuk.

A kék szektornál a kék kocka értéke meghatározza a sort, a fehér kocka értéke pedig az oszlopot, ahová az ikszet kell tennünk. Ha egy sorba beírjuk a második ikszet, akkor megkapjuk a sor végi bónuszt, amit azonnal fel is kell használnunk. Ha egy oszlopba írjuk be a második ikszet, akkor az oszlop alatti pontértéket kapjuk meg játék végén. Átlósan is érvényes ugyanez, két iksz után bónusz, vagy pontérték jár.

A szürke szektorban három különböző színt látunk: fehér, világosszürke, és sötétszürke. Annyi egybefüggő színű kockát kell beikszelnünk, amennyi a választott szürke (vagy fehér) kocka kidobott értéke. A pirossal bekeretezett mezők kitöltésével kell kezdeni mindenképpen, és utána olyan mezőket kell választani, ami oldalszomszédos egy már beikszelt mezővel. Ha bónuszt sikerül ikszelni, akkor azt azonnal megkapjuk, és lejelöljük. Amennyiben sikerül az összes fehér, vagy világosszürke, vagy sötétszürke mező beikszelése, úgy rókát kapunk érte. A pontozása pedig abból áll, hogy a teljesen kitöltött oszlopok fölötti pontszámokat összeadjuk.

A zöld szektorban az a szép, hogy két részre osztották a kockákat. Itt is balról jobbra kell haladni a beírással, kockakihagyás nélkül. Azonban ha tetszik, lehet csak az alsó sort végigírni a bónuszok miatt (a férjem nagy mestere az összes lehetséges bónusz összeszedésének), de játék végi pont csak akkor lesz belőel, ha alul, és felül is szerepel kockaérték, ugyanis az egy kockamezőn beüli két érték összegét kell felülre, a pontsávba beírni. A negyedik mezőtől az összeg kétszeresét... nagyon durva. 😀

A rózsaszín szektor is érdekesen lett megvariálva az előző clever játékokhoz képest, ugyanis bármilyen értéket beírhatunk ide, de! Egyesért nincs semmi, kettes érték esetén be kell karikázni, és játék végén plusz két pont jár érte. Hármas értéknél beírhatunk még egy hármast, négyes értéknél be kell karikázni, mert játék végén plusz négy pontot írhatunk miatta, ötösnél megkapjuk az alatta lévő bónuszt, ha éppen van. Hatosnál pedig karikázunk ismét, mert plusz három pont a játék végén, és a mező alatti bónusz is jár, ha van alatta bónusz. Mindezek mellett játék végén annyi pontot számolhatsz fel a rózsaszín sorért, ameddig elértél, mező fölött ott a pontérték.

Bár még nagyon friss, és új, ezért viszonylag keveset játszottunk eddig vele (tegnap érkezett, hat party van benne), de már most látjuk, hogy ez is kedvenc lesz, mert ismét tudtak rajta annyit csavarni, hogy ugyanaz a játék még érdekesebb, újszerű élményt nyújtson. Egyszerűen nem lehet megunni! Néha tud agyzsibbasztó lenni, néha analaízis-paralízisben szenvedünk, de mindennel együtt imádjuk a Clever-család összes tagját! 💜

Ui.: A kék kockám kakukktojás, mert két rózsaszín kockánk volt a játékban, így kipótoltuk a Qwixx-ből. A csere folyamatban, a Compaya kiadó nagyon segítőkész. 💚

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022-2023 tarsasjatszunk.hu